Klantgericht verkopen

Hoe sluit ik aan bij wat de klant nodig heeft? Hoe leer ik de behoefte van de klant te achterhalen en word ik zelfverzekerder in een verkoopgesprek? Hoe zorg ik voor meer rendement en een hoge klanttevredenheid? En hoe ga ik effectief om met bezwaren die worden geuit? Zijn dit voor jou herkenbare vragen? Tijdens de tweedaagse commerciële training Klantgericht verkopen gaan we hier actief mee aan de slag.

Inschrijven
Klantgericht verkopen

Training

Communicatie

Voor wie

Voor iedereen die zijn of haar communicatieve en/of verkoopvaardigheden wil ontwikkelen

Duur

2 dagen

Investering

1.050,-

Training Klantgericht Verkopen

Na de training Klantgericht verkopen ben je in staat om verschillende communicatievormen te herkennen en toe te passen. Je hebt inzicht gekregen in hoe je overkomt op anderen en hoe je de gedragsstijl van anderen kunt herkennen. Je leert denken en praten vanuit de ontvanger, weloverwogen je standpunt te bepalen, structuur aan te brengen in de communicatie en de kwaliteit van je informatieoverdracht te verbeteren. Hierdoor ben je in staat je communicatie met anderen te verbeteren en een verkoopgesprek moeiteloos en met meer plezier en resultaat te voeren. Tijdens de training komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe krijg en geef je zendtijd?
  • Hoe presenteer je kort en krachtig jouw standpunt?
  • Welke rol spelen woordkeus en non-verbale communicatie naast de inhoud van de boodschap?
  • Hoe kun je op een professionele manier luisteren, samenvatten en doorvragen?
  • Hoe ga je om met weerstanden? 
  • Hoe sluit je een order af?

Doelgroep

  • Iedereen die zijn of haar communicatieve vaardigheden wil verbeteren;
  • iedereen die zijn of haar verkoopvaardigheden wil ontwikkelen.
Nathaniël Sterk - Eigenaar Sterk Elektrotechniek

‘Je doet verkoop veel op gevoel maar is dat ook altijd handig? In deze training hebben we handvatten gekregen waar we echt wat mee kunnen. We hebben met vier collega’s de training gevolgd en we leerden ook van elkaar. De voorbeelden uit de praktijk maken de training sterk en omdat onze situaties centraal stonden en we daarmee gingen oefenen, was het erg geslaagd.’

Remco Scholtus - verkoop TWIN visuele communicatie

‘Mijn doel vooraf was ‘hoe ga je het beste om met verschillende type klanten en hoe haal je meer rendement uit de gesprekken?’ Dit heb ik vooral geleerd door te oefenen tijdens de training en ook tussen de trainingsdagen door. Een leuke en leerzame training, waarbij je de kneepjes van het vak leert.’

Praktische informatie


Aantal deelnemers
Minimaal 6 en maximaal 15 personen


Duur
2 dagen (9.00 – 16.00 uur)


Locatie
Regio Ede


Data

Najaar 2022

Donderdag 10 november 2022

Donderdag 1 december 2022

 


Inschrijven

Meer informatie?

Neem contact met ons op via 0318-830226

Stuur e-mail