Grip op Stress

In deze training krijg je meer inzicht in de oorzaken van stress en werkdruk. Je krijgt een betere beheersing in de balans tussen energiegevers en energievreters en je kunt in je werk meer rust creëren, zowel letterlijk als mentaal. Hierdoor voel je je meer in balans, ervaar je meer werkplezier en ben je beter opgewassen tegen de werkdruk.

Inschrijven
Grip op Stress

Training

Persoonlijke effectiviteit

Voor wie

Voor iedereen die een te hoge werkdruk ervaart en daar op een daadkrachtige manier mee om wil leren gaan.

Tijd

3 middagen

Investering

€ 795,-

Training

De training omgaan met stress en werkdruk is bestemd voor iedereen die een te hoge werkdruk ervaart en daar op een daadkrachtige manier mee om wil leren gaan.

Doelgroep

In een groep van maximaal 8 personen leer je wat stress is, breng je je persoonlijke stressklachten en bronnen in kaart, krijg je handvatten hoe je jouw energie en fysieke conditie kunt verbeteren, leer je overtuigingen die stress veroorzaken aan te pakken, leer je wat mentale voedinggstoffen zijn en stel je een persoonlijk plan op gericht op preventie van stress.

De indeling van de training is als volgt:

Training middag 1:

  • Oriëntatie op stress en burn-out;
  • Eerste analyse van stressklachten en stressbronnen;
  • Zorgen voor energie en fysieke conditie (gezonde leefstijl; beweging, eten, slapen, ontspanning, dankbaarheid).

Met stress op zichzelf is niets mis, dat kunnen we best hebben. Stress kan zelfs een motivator zijn die aanzet tot actie en presteren. Maar als dit zich ontwikkelt tot voortdurende stress, kost dit zoveel energie dat het een burn-out tot gevolg kan hebben. In deze training kijken we naar stressfactoren en hoe we hiermee om kunnen gaan om zo mogelijk een burn-out te voorkomen.

Training middag 2:

  • Niet de gebeurtenissen die we meemaken bepalen hoe we ons voelen en hoe we handelen, maar onze gedachten over de gebeurtenissen. Hoe je omgaat met stress is heel persoonlijk, omdat iedereen weer anders reageert op stresssituaties. Door meer grip te krijgen op je overtuigingen leer je ook anders te reageren op stress.
  • De Schijf van Zeven bevat zeven belangrijke elementen die nodig zijn voor een goede geestelijke gezondheid in het dagelijkse werk en leven. Deze zeven dagelijkse elementen vormen samen de ‘mentale voedingsstoffen’ die je brein nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
  • Een preventieplan is van belang om op tijd stress signalen te herkennen en te voorkomen dat je terugvalt in oude gewoontes. In een preventieplan wordt aandacht besteed aan de leefstijl, energiegevers en energievreters, gedachtenpatronen, doelen en het energieniveau op peil houden.

Training middag 3:

  • Zingeving en het versterken van competenties en vaardigheden geven grip op je handelen. Hierdoor groeit zelfvertrouwen, waardoor je beter om kan gaan met stress. We kijken naar kwaliteiten en valkuilen en naar welke vaardigheden nodig zijn en oefenen hiermee praktijksituaties.
  • Preventieplan voltooien.

Praktische informatie


Aantal Deelnemers
Maximaal 8 personen. Deze training is ook als incompanytraining of in maatwerkverband te volgen.


Duur
Regio Barneveld/Ede/Veenendaal
3 middagen (13.00 – 16.00 uur)


Locatie
Regio Ede


Data

Najaar 2021

Dinsdag 19 oktober 2021

Dinsdag 9 november 2021

Dinsdag 7 december 2021

 


Inschrijven

Meer informatie?

Neem contact met ons op via 0318-830226

Stuur e-mail