Grip op Stress

In deze training krijgt u meer inzicht in de oorzaken van stress en werkdruk. U krijgt een betere beheersing in de balans tussen energiegevers en energievreters en u kunt in uw werk meer rust creëren, zowel letterlijk als mentaal. Hierdoor voelt u zich meer in balans, ervaart u meer werkplezier en u bent beter opgewassen tegen de werkdruk.

Training

De training omgaan met stress en werkdruk is bestemd voor iedereen die een te hoge werkdruk ervaart en daar op een daadkrachtige manier mee om wil leren gaan.

Wilt u onze uitgebreide flyer bekijken over deze training? Klik dan hier of vraag hem hier aan!


Doelgroep

In een groep van maximaal 8 personen leert u in drie dagdelen wat stress is, brengt u uw persoonlijke stressklachten en bronnen in kaart, krijgt u handvatten hoe u uw energie en fysieke conditie kan verbeteren, leert u overtuigingen die stress veroorzaken aan te pakken, leert u wat mentale voedinggstoffen zijn en stelt u een persoonlijk plan op gericht op preventie van stress.

De indeling van de training is als volgt:

Training dagdeel 1:
- Oriëntatie op stress en burn-out.
- Eerste analyse van stressklachten en stressbronnen.
- Zorgen voor energie en fysieke conditie (gezonde leefstijl; beweging, eten, slapen, ontspanning, dankbaarheid).

Met stress op zichzelf is niets mis, dat kunnen we best hebben. Stress kan zelfs een motivator zijn die aanzet tot actie en presteren. Maar als dit zich ontwikkelt tot voortdurende stress, kost dit zoveel energie dat het een burn-out tot gevolg kan hebben. In deze training kijken we naar stressfactoren en hoe we hiermee om kunnen gaan om zo mogelijk een burn-out te voorkomen.


Training dagdeel 2:
- Niet de gebeurtenissen die we meemaken bepalen hoe we ons voelen en hoe we handelen, maar onze gedachten over de gebeurtenissen. Hoe je omgaat met stress is heel persoonlijk, omdat iedereen weer anders reageert op stresssituaties. Door meer grip te krijgen op je overtuigingen leer je ook anders te reageren op stress.
- De Schijf van Zeven bevat zeven belangrijke elementen die nodig zijn voor een goede geestelijke gezondheid in het dagelijkse werk en leven. Deze zeven dagelijkse elementen vormen samen de ‘mentale voedingsstoffen’ die je brein nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
- Een preventieplan is van belang om op tijd stress signalen te herkennen en te voorkomen dat je terugvalt in oude gewoontes. In een preventieplan wordt aandacht besteed aan de leefstijl, energiegevers en energievreters, gedachtenpatronen, doelen en het energieniveau op peil houden.


Training dagdeel 3:
- Zingeving en het versterken van competenties en vaardigheden geven grip op je handelen. Hierdoor groeit zelfvertrouwen, waardoor je beter om kan gaan met stress. We kijken naar kwaliteiten en valkuilen en naar welke vaardigheden nodig zijn en oefenen hiermee praktijksituaties.
- Preventieplan voltooien.

 


Praktische informatie

Aantal Deelnemers
Maximaal 8 personen. Deze training is ook als incompanytraining of in maatwerkverband te volgen.


Duur
Regio Barneveld/Ede/Veenendaal
3 avonden  (19.00 – 22.00 uur)


Locatie
Regio Barneveld/Ede/Veenendaal


Startdata
Regio Barneveld/Ede/Veenendaal
Startdatum: maandag 02-03-2020


Vervolgdata
Regio Barneveld/Ede/Veenendaal

Maandag 16-03-2020
Maandag 30-03-2020
 

 

 


Investering

Voor deze 3 bijeenkomsten investeert u € 795,-.
Dit bedrag is exclusief BTW en inclusief cursusmap en materiaal, koffie/thee en certificaat.


Inschrijven

Klik hier om uzelf in te schrijven. 

Inschrijven
Deel deze cursus Veel gestelde vragen